יועץ עסקי - Envirogreen

Envirogreen - חברת ייעוץ אסטרטגי, כלכלי ועסקי - אנו מתחייבים לשיפור התוצאות העסקיות!

אתם תסמנו לנו את המטרה - אנחנו נראה לכם את הדרך

הגעתם למקום בו העבודה מבוצעת ביסודיות רבה ובתחום האסטרטגי האיכות גוברת על הכמות.
בין אם נדרשים מחקרי שוק ובין אם נאסף מידע ממקורות משניים, אנו יודעים לאבחן ולנתח היטב את המצב הקיים ולהשליך מנתוני השוק על מה נדרש לעשות, תוך בניית מודלים כלכליים-שיווקים ומתוך הבנה מעמיקה לאור שנות הניסיון הרבות שלנו. 

בין אם נדרש להרחיב עסק קיים או לבנות עסק חדש, לקבל שירות מחברה שמתמחה בניתוח כלכלי ואסטרטגי ובעלת ניסיון ולקוחות מהשורה הראשונה, זה הדבר הנכון שיש לעשותו. 

דוח אסטרטגי-שיווקי מורכב מפרקים רבים ולכל פרק נדרשת מומחיות מסוג שונה. הראיה האסטרטגית הראשונית היא ברמת החזון ו/או היעדים העסקיים ולאחר מכן בפירוט רב יותר, קביעת מטרות והדרך להשיגן. לא ניתן לבנות דוח אסטרטגי מבלי להתמחות בתחומים מגוונים ואנחנו אלו שיודעים לכסות את כלל הנושאים שבהכנת הדוח. 

הגישה שלנו אישית מאוד, יסודית, מעמיקה ומתבססת על ניתוח שוק ומודלים כלכליים שנבנים מניתוח זה. 

אין לנו ספק שכל מי שיקרא את הדוח שנכין, יוכל להבין באופן ברור את המסקנות ורמת הסיכונים שאליהם יהיה חשוף העסק כתוצאה ממהלכיו ואת סיכויי הצלחתו לאחר שיקלול של תגובות המתחרים. 

למה איתנו?

  • מודלים כלכליים – לא רעיונות מופשטים!
  • בדיקות אמפיריות לבדיקת המודלים הכלכליים!
  • כימות של רמות הסיכון ותחזיות עסקיות מדויקות!
  • מסייעים בשטח להגשמת התחזיות!
  • יחס אישי וסבלני!
  • עובדים עם כל סוגי היועצים! טובת העסק היא מול עינינו!

לסיכום – לקבל ייעוץ אסטרטגי, עסקי או כלכלי זה חשוב אבל לקבל אותו באופן אפקטיבי וקונסטרוקטיבי זה הכרחי.
אין עסק, יזם או משקיע שיכולים להתעלם מכך ותמיד מומלץ להגיע אלינו. אנחנו הטובים ביותר! נסו ותיווכחו!

השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת

קראו מה הלקוחות שלנו מספרים עלינו

כיצד ייעוץ אסטרטגי עשוי לעזור לחברות ועסקים?

  • ייעוץ אסטרטגי היא מילה מקיפה המעידה על שינויים מהותיים ומרחיקי לכת בכל הנוגע למדיניות השיווק והתפעול של החברה. 
    בדרך כלל מנהלי החברה עוסקים במדיניות טקטית כחלק ממדיניות כוללת על פי קווים אסטרטגים להשגת יעדים עסקיים. 
    כאשר מדובר על שינויים אסטרטגיים, יועץ בהחלט עשוי לעזור ואף מהותי לתהליך.
  • לעתים קובעי המדיניות של החברה נמצאים על קו פרשת מים ואינם יודעים את הדרך העדיפה וגם במקרה כזה אפילו אם העניין הוא חיזוק וחידוד קווי המדיניות ברמה הטקטית. 
    יועץ אסטרטגי שמסוגל להבין את כלל המשמעויות הוא הכרחי, כך שהיועצים הם זרוע נוספת, אובייקטיבית ומסייעת באופן שוטף לקובעי המדיניות.

מתי כדאי לפנות ליועץ אסטרטגי?

  1. במקרה שנדרש שינוי או חידוד קווי המדיניות הקיימים
  2. לא רק במקרה של בעיות, אלא הרבה לפני כדי להתכונן לבאות. 
    יועץ אסטרטגי שמלווה חברה באופן קבוע, עשוי לגלות ולאתר חולשות הרבה לפני כולם וזה עניין קריטי בשוק עסקים דינמי. 
    בקיצור, במידה וקיימת יכולת ומשאבים להעסקת יועץ טוב, מומלץ להיעזר בו על בסיס שוטף.
  3. במקרה שקיימים איומים עסקיים שקובעי המדיניות של החברה אינם בטוחים באיזה מתווה לנקוט כנגדם
  4. במקרה של רצון להתרחב או לשפר את הרווחיות שהם פונקציה של מיצוב החברה בשוק או בענף
  5. במקרה שנדרשת התאמה למיצוב החברה בשוק ביחס למדיניות שנקבעת. 
    לעתים התאוריה אינה מתאימה למעשה ולכן נדרש לאבחן את הקיים ולהגיע לאופטימום כלל ארגוני ביחס ליעדים האסטרטגיים של החברה.

כיצד מפיקים את המירב מיועץ אסטרטגי?

  1. עבודה בשלבים – לבקש מהיועץ דוח אבחון לתיאור המצב הקיים. לא מומלץ לבקש מסקנות מיידיות כי למרות שיש לו לעיתים יכולת מתאימה, הוא עשוי להחטיא את המטרה בשל אי ירידה לפרטים.
  2. לאחר שסיים את דוח האבחון, יש לדרוש מהיועץ להכין תוכנית עבודה מול גורמים בארגון שתאושר על ידי קובעי המדיניות על מנת שלא יווצר פער בציפיות ובצרכים של הצדדים.
  3. הגדרת תפקיד ומשימות בצורה מפורטת ככל שניתן בשיתוף עם היועץ. לאחר דוח האבחון, יש להגדיר שנית מה הן המשימות כפי שעולות מדוח האבחון ולהתאימן מעת לעת כתוצאה מהלימוד והיישום בשטח.
  4. קביעת הממשק עם מנהלי החברה והאופן שבו מתקשרים. לנקודה זו קיימת חשיבות רבה. לעיתים מנהלי החברה הנועצת עסוקים במשימות רבות ואינם פנויים ולכן יש לקבוע את האופן שבו המידע שנאסף על ידי שני הצדדים יועבר ללא עיכובים מיותרים, באופן של קביעת פגישות איכותיות או פגישות לאיסוף מידע לפי העניין. טרטור היועץ בין המחלקות והמנהלים השונים לא תסייע לו בהגעה למסקנות נכונות.
  5. לאחר שהוגשו המסקנות בדוח סיכום מובנה ועל פי הסכמת הצדדים המעורבים בהליך היעוץ ואופן ההמשך, כגון פגישות פרונטליות ושיחות עם קובעי מדיניות, חזרה על העבודה מידי תקופה על מנת לחדד את הנדרש על פי היישום בשטח ובחינה של העקביות בין המסקנות ותוכנית הפעולה מדוח הסיכום לעומת המציאות בשטח. נקודה זו של חזרה על האבחון מידי עת היא חשובה ונדרשת, אפילו אם התוצאות שהושגו הנן טובות. הסיבה לכך היא שבמקרה שהתוצאות טובות אך מסיבות שונות שאינן תואמות למסקנות היועץ, עלול להיווצר חוסר שליטה ופגיעות בהמשך. כמו כן חשוב לבדוק את מידת ההפנמה של הדרג התפעולי ואת הישום בשטח.

כיצד לבחור חברת ייעוץ אסטרטגי?

  • בקיאות בענף היא עניין חשוב.
    זמן רב יכול להיחסך כתוצאה מידע מובנה.
    מצד שני, הלימוד או ידיעת הענף אינם מבטיחים פתרונות טובים ויצירתיים.
    לדוגמא: חברת ייעוץ המכירה את הענף, יודעת את יחסי הכוחות ואת מה שנדרש על מנת להיכנס לשוק או לפעול בו בהצלחה.
    מצד שני, עשוי להיווצר קיבעון בתפיסות שימנעו פתרונות יצירתיים כדוגמת מי שאינו חלק מהענף הלומד אותו מהשורש.
    כמו כן, היכרות של חברה לייעוץ אסטרטגי עם ענף מסוים, עשוי לעלות את עלות הייעוץ, בשל הידע ועקומת הלמידה.
  • יש לקחת בחשבון כי חברה שעוסקת בענף מסויים נניח בתחום השיווק, לא בהכרח רואה ומכירה את הנושאים הפיננסיים או התפעוליים על בורים.
    לכן כאשר יש ליישם את המסקנות, הם עשויים להיות בביצוע חסר או תכנון לקוי כאשר לא בקיאים לחלוטין בתחומים אחרים כגון: מיסוי, מודלים כלכליים, פיננסים וכדומה.
    כאשר נדרשים יועצים נוספים להשלמת התמונה, העלות עשויה לעלות והתיאום אינו מושלם בדרך כלל.
    שונה העניין ממצב שבו היועץ הוא רב מערכתי (מולטידיסיפלינארי), המאפשר תכלול תחומים נוספים.
  • התוצר הסופי – למה אנו מצפים? והתשובה היא דוח שמסביר את האסטרטגיה, היעדים העסקיים והצלחת המהלכים האסטרטגיים באמצעות יועץ שילווה את החברה הנועצת.
    אם חברת יעוץ עוסקת בעיקר בדוחות כתובים ופחות ביעוץ וליווי פרונטליים ושוטפים, יש לדעת ולבחון את משמעותם.
  • ייעוץ אסטרטגי, להבדיל מייעוץ טקטי הוא מהותי הרבה יותר ותקופת הייעוץ, ההבשלה והיישום מורכבים יחסית מטיפול נקודתי כזה או אחר.
    מצד שני, החברה הנועצת צריכה להבין ולקבל את העובדה שייעוץ אסטרטגי להבדיל מייעוץ טקטי או יעוד נקודתי, הוא עניין מהותי שמשנה את מערך הכוחות בשוק לרבות העובדה שיש לבחון את משאבי החברה הנועצת בהקשר זה והאם מבחינתה זהו זמן מתאים לשינויים ולעלויות הכרוכות בכך.
  • קשרים של חברת הייעוץ בענף יכולים לעזור אך מצד שני יכולים גם לפגוע.
    במידה ולחברת הייעוץ, מספר לקוחות בתחום, היא עלולה לגלות נאמנות גדולה יותר ללקוחותיה הקיימים, או להימנע מהצעת פתרונות שעשויים לפגוע בלקוחותיה הקיימים ולכן עבודה אקסלוסיבית עם חברת ייעוץ שנותנת שירותים רק לחברה הנועצת זה עניין חשוב, בעיקר בתחום האסטרטגיה השיווקית.
    לפני פניה לחברה, נדרש לשאול אם היא עובדת עם לקוחות בענף ואם כן, רצוי לברר את סוגן כגון: נותני שירותים, מקבלי שירותים, חברות מובילות ומרכזיות וכדומה.
    כל תשובה של חברת הייעוץ יש לנתח ולהבין אם זה עשוי לטובת הנועץ או נגדו.

מה עדיף חברה גדולה או קטנה?

בדרך כלל, לחברה גדולה קשרים מגוונים, אך יש לזכור כי גם קשרים אלו לא תמיד זמינים לחברה הנועצת ולכן יש לבחון ולברר סוגיה זו בשיחה עם היועץ. מרבית החברות יתפארו בקשרים שלהם, אך במבחן המעשה זה לא אפשרי בדרך כלל בשל מניעים עסקיים שלחברת היעוץ אין שליטה עליהם. 

בנוסף, חברה גדולה, נמדדת במספר היועצים שלה. לא כל יועץ, נחמד ככל שיהיה, מתאים לביצוע היעוץ ולכן יש לוודא כי היועץ שמוקצה למשימה מתאים לחברה. זה שונה מחברה שמספר היועצים שלה הוא קטן אך נחשבים כאיכותיים ולכן מסוגלים לקדם את החברה הנועצת באופן טוב יותר. 

מעבר לכך, בכל הנוגע לסוגיית המחיר, לחברה גדולה תקורות גבוהות יחסית ולכן העלויות בדרך כלל גבוהות מאשר אלו של חברות קטנות. חברת יעוץ גדולה, מגיבה לאט יחסית בדרך כלל וזמינות יועציה מוגבלת. חברה קטנה וגמישה, תגיב בדרך כלל מהר יותר לצרכים, ולכן אין להסיק בהכרח מהגודל היחסי. כל מקרה לגופו.

חברות גדולות ומובילות לייעוץ אסטרטגי בישראל

למרות שפרשנות של ייעוץ אסטרטגי היא עניין לעתים מגוון, קיימות מספר חברות שנחשבות כמובילות בתחום בשל גודלן ומגוון עיסוקיהן.
ישנן חברות בתחום יעוץ מס מקומי ובינלאומי, תחום פיננסי, ראיית חשבון וכדומה, שעוסקות גם במתן יעוץ אסטרטגי לעסקים בשל התמחותן בתחומים שונים ויכולתן ליצור אינטרגרציה ביניהם. 

להלן החברות:

  1. חברת GPS לעסקים – חברה זו עוסקת בליווי ואימון עסקי ומטפלת ב – 40 תחומים שונים בקירוב כגון קמעונאות, מזון, בניה ושיפוצים, קוסמטיקה ויופי ועוד.
     קישור לאתר: http://gpsbusiness.co.il/
  2. חברת היעוץ מקינזי – היא חברת ייעוץ אסטרטגי מהגדולות בעולם.
    החברה מתמקדת בייעוץ תפעולי (ניהול רכש ומלאי וכדומה), למרות תדמיתה האסטרטגית הנחשקת.
    חברת מקינזי פועלת בישראל כבר מספר שנים והסניף הישראלי שלה נחשב למוצלח, עד כי החברה הבינלאומית מגייסת בוגרים ישראלים ישירות לסניפים נוספים בעולם.
    פרויקט ייעוץ במקינזי מתחיל ב- 200 אלף דולרים לפחות, כאשר מרבית הפרויקטים שהיא מבצעת הינם פרויקטים שגבוהים מחצי מיליון דולרים.
    החברה בעלת נסיון רב כמעט בכל התחומים אך בעיקר בתחום התפעולי ולכן בין זה לייעוץ אסטרטגי למרות תדמיתה המרחק רב.
    קישור לאתר: https://www.mckinsey.com/il
  3. חברת טאסק – אחת החברות הגדולות בישראל האחראית על מכמה ההחלטות החשובות שפיתוח כלכלת ישראל.
    היא כוללת כ – 50 יועצים ו – 7 שותפים.
    לצד מספר רב של מהלכים במגזר הפרטי דוגמת השקת Mako ,מיזוג בנק מזרחי-טפחות, הסכם שיתוף הרשתות בין פרטנר להוט-מובייל, רכישת עדיקה בידי גולף ועוד.
    מרבית לקוחותיה הם לקוחות חוזרים המשתמשים בשירותיה פעם אחר פעם.
    היתרון העיקרי בעבודה עם החברה הוא בהתמחות בתעשיות ספציפיות, המקנה לה היכרות רחבה עם עולם התוכן של לקוחותיה ומאפשרת לה “לרוץ מהר יותר במעלה עקום הלמידה” ביחס לחברות מתחרות.
    כמו כן, מתוך הבנה כי תחום הייעוץ כיום מצריך יכולות מולטידיסיפלינריות במגוון תחומים היא נכנסה לתחומי ייעוץ נוספים – בהם תחום הדיגיטל ועיצוב השירות, ארגון ותפעול, פיננסים, מימון פרויקטים, מיזוגים ורכישות ועוד.
     קישור לאתר – https://www.tasc-consulting.com/
  4. חברת ארנסט את יאנג – החברה היא על בסיס חברת דלויט העוסקת בתחום ראיית החשבון ויעוץ מס.
    החברה מתבססת על ידע רב תחומי כתוצאה מהתעסקותה בתחום ראיית החשבון, כך שבדרך כלל פעילות היעוץ היא משנית אך עדיין משמעותית בישראל.
    קישור לאתר – https://www.ey.co.il/
  5. חברת תפן – זוהי חברה המתמחה ביעוץ תפעולי בעקר ועובדת עם לקוחות בינלאומיים הפועלים בישראל.
    לחברה ידע בינלאומי רב, ומחיריה בדרך כלל נמוכים יותר ממקבילותיה הבינלאומיות כדוגמת מקינזי עם מוניטין טוב שבתחום האסטרטגי יש לו חשיבות מעבר לערכים המוספים בפועל.
    קישור לאתר – https://he.tefen.com/

מכשולים אפשריים שבהעסקת יועץ אסטרטגי

יועץ אסטרטגי בדרך כלל אינו לוקח אחריות ישירה להמלצותיו, למרות שהמוניטין שלו נבנה מכושר הניתוח שלו ויכולותיו בתחום הייעוץ האסטרטגי.
עדיין אם משימה נכשלת מסיבה כזו או אחרת, היועץ כמתווה התוכנית ייקח אחריות מיניסטריאלית לכך ואפילו אם אין זו אשמתו הישירה מאחר והוא היה אמור לצפות מכשולים אפשריים.

זוהי סיבה שיוצרת רתיעה של בעלי עסקים מייעוץ אסטרטגי, בו הם מרגישים כי אין להם עמוד תומך ומסייע בקבלת ההחלטות. ראייה זו שגויה ויועץ אסטרטגי מתאים יכול להיות מסור לעבודתו ולסייע רבות.
כמו כן מאחר ובעלי העסקים חסרי ביטחון ביכולתם העסקית להגשים את התוכניות הן בשלב התכנון ו/או הביצוע הם מראש מוותרים על שירותים חשובים ומהותיים לעסקים המעוניינים להתרחב ו/או לשמור על הקיים ו/או לשפר את רווחיותם. 

עסקים המודעים לכוחו של היועץ וביכולותיו להתוות דרכים שעשויות להצעיד את העסק להצלחה, מפיקים תועלת רבה מכך.

חשיבותו של היועץ אסטרטגי

הכרת השוק שבו פועל העסק על בוריו, הוא עניין חשוב שיש להתעדכן לגביו באופן שוטף.
בעלי עסקים מרוכזים במגוון שוטף של בעיות כגון תפעול, מימון, פיקוח ושליטה וכדומה. בעסקים מסויימים נדרש זמן להבנת השוק והתמורות בו. הזדמנות עסקית ואיומים הם לעיתים נחבאים ולא מתגלים מבעוד מועד, אלא אם הם נבחנים באופן שוטף על ידי היועץ ובעלי העסק ומתוך היזון הדדי. 

יועץ אסטרטגי אמור לבחון ככתוב לעיל את מצב השוק הקיים מבחינת מתחרים, קהלי יעד, הזדמנויות, איומים ותמורות צפויות בשוק.
יועץ אסטרטגי אינו עוסק בתחום הפיננסי וההשלכות שלו אלא במשימות של ניתוח שוק ומתווה שיווקי. להבדיל מיועץ אסטרטגי, יועצים עסקיים עוסקים בכלל הפונקציות בעסק כולל פיננסים ולא מתמקדים רק בתחום האסטרטגי-שיווקי.

ייעוץ אסטרטגי – בקרת שוק

כפי שנכתב בדיקת השוק מתבצעת מכריית נתונים ממספר מקורות: מקורות פנימיים בעסק, באמצעות שיחות עם אנשי מכירות שיווק והנהלה, מקורות חיצוניים ומשניים, המופיעים בעיתונות, אינטרנט, מאמרים אקדמיים וכן ומקורות בתוך הענף שאיתם יש ליועץ האסטרטגי קשרי עבודה.
כלומר, היועץ האסטרטגי מתעדכן באופן שוטף לגבי הקיים ומסיק מסקנות לגבי דרכי פעולה מועדפים של העסק.

ייעוץ אסטרטגי – תכנון

היועץ האסטרטגי, מסיק מסקנות ובונה דרכי פעולה אפשריות המתאימות הן למצב התפעולי הקיים בעסק והן לקונספט העסקי הקיים או החדש שיתווה.
מספר האפשרויות הוא רב, אך התאמה ליכולות ומציאת דרך או שיטה אופטימליים לקידום העסק היא חלק שדורש מאמץ רב ויכולת חשיבה יצירתית.
לא רק זאת שצריך לתכנן, הוא נדרש לנתב את דרכו בתוך הארגון ולשכנע את מקבלי ההחלטות מדוע דרכו עדיפה.
בדרך כלל היועץ האסטרטגי מגיש דו"ח המפרט את מסקנותיו וההנהלה דנה בזה.
לאחר שנבחרה דרך, תפקידו של היועץ היא להנחות את כלל הפונקציות בעסק, תפקידם והמצופה מהם.

קראו מהם  ההבדלים בין ייעוץ טקטי לייעוץ אסטרטגי »

דוגמא 1:

נניח כי היועץ מזהה כניסה של מתחרים במחירי היצף מהמזרח הרחוק לשוק הישראלי.
הוא בוחן את רמות המחירים שלהם, איכות מוצריהם ואת האיום שעומד בפני העסק, הנוגעת לעזיבה אפשרית של לקוחות.
היועץ האסטרטגי נדרש לבדוק מקרים שקרו בעבר ומה הייתה תוצאתם, דרכים להתמודדות עם האיום והאם קהל היעד שעמו עובד העסק, ירכוש מוצרים מהמזרח הרחוק כתחליף למוצרי העסק. מספר האפשרויות והפתרונות הוא רב, אך בסופו של דבר הפתרון שיש לבחור בו לא תמיד קל להשגה. 

היועץ עשוי להמליץ לפתוח קו שני של מוצרים מיובאים מהמזרח הרחוק שיוצעו במחירים נמוכים ביחס לצפוי מהמתחרים, על מנת להפיג את האיום.
לחלופין או בנוסף לפתוח במסע פרסום היוצר אבחנה בין מוצרי החברה למוצרים מיובאים כאמור.

אפשרות נוספת היא פתיחת קו לשיווק בינלאומי למוצרים איכותיים יותר ובכך להקטין את הצורך בהתמודדות בשוק המקומי ועוד אפשרויות רבות שלוקחות בחשבון את מיצוב העסק, נתח השוק שלו ויכולותיו התקציביות.

דוגמא 2:

נניח עסק בתחום אומנויות לחימה. העסק נדרש לפתוח סניף ולהתרחב.
היועץ איתר מקום מתאים שבו יש ביקוש ללימוד אומנויות לחימה.
מצד שני הוא גילה כי במקום פועל מכון כושר של חברה מובילה.
היועץ נדרש לשקול מספר חלופות תוך הבאה בחשבון את נתוני השוק.
הוא משרטט פרופיל לקוח אומנויות לחימה לעומת צרכן חדר כושר, מנתח את מצבם הסוציואקונומי של לקוחות פוטנציאליים והאם אומנויות לחימה מהווה מוצר תחליפי (במקום או לחלופין) או מוצר משלים (בנוסף) לפעילות של חדר כושר.
לאחר שמגיע למסקנות הוא נדרש לתת את הדעת לגבי הדרכים המועדפות להגדלת מספר הלקוחות.

אם נניח כי הגיע למסקנה כי אומנויות לחימה הוא מוצר תחליפי לפעילות חדר כושר, הוא יכול לפנות ללקוחות ולהתמודד ישירות עם המתחרה.

אם יגיע למסקנה כי המוצר הוא משלים לפעילות חדר כושר, הוא עשוי לנצל את המנוף השיווקי של המתחרה ולהגיע באופן כזה או אחר ללקוחותיו ואף ליצור שיתוף פעולה עם המתחרה לחיזוק שני העסקים בהנחה כי קו התקציב של הלקוחות מאפשר זאת.

אם ניקח את אופציית המוצר המשלים, הוא עשוי לבדוק שיתוף פעולה עם המתחרים באופן כזה שכל לקוח שנרשם לחדר כושר מקבל X שיעורי היכרות באומנויות לחימה בעלות מופחתת וההפך.
קיימות מספר אפשרויות אבל בבסיסן נדרש ניתוח מעמיק של קהלי היעד והמתחרים.

ייעוץ אסטרטגי – ביצוע

יועץ עסקי ואסטרטגי אינו מבצע בעצמו את מה שנדרש לאחר שהתווה תוכנית פעולה.
הוא מגיש את התוכנית להנהלה ומפקח על אופן הביצוע תוך בקרה שוטפת למתווה שהוחלט כי הוא המתאים.

עסקים מסוימים לאחר שקיבלו את מסקנות היועץ, עשויים לקבוע מנהל פרויקט שזוהי משימתו ולאפשר ליועץ להמשיך בעבודתו המקורית ובכך לחסוך זמן יקר יחסית.
מצד שני, היועץ יצטרך לבחון ולהדריך את המופקדים על ביצוע הפרויקט מאחר והוא התווה אותו בשיתוף עם מקבלי ההחלטות. 

אז מה היה לנו פה?

יועץ אסטרטגי טוב המכיר את תחום הפעילות של עסקים בענף מסוים, הוא צורך עסקי מהותי מאחר ומתמקד בניתוח השווקים, הסקת מסקנות והתוויית תוכניות. במידה ובעלי עסקים משכילים להבין זאת, הם עשויים לקבל תמורה העולה עשרות מונים מעלות הייעוץ. בפועל, מרבית ההצלחות העסקיות של חברות מובילות ועסקים נזקפו לייעוץ אסטרטגי טוב ויעיל שקיבלו, גם אם ממשו את התוכניות שהתוו יועצים אלו, בשלב מאוחר יותר בדרכם העסקית

השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת

תוכנית אסטרטגית

תוכנית אסטרטגית

תוכנית אסטרטגית – כיצד מכינים והאם זה פשוט? א. הקדמה במאמרים קודמים הבחנו בין תוכנית עסקית לתוכנית אסטרטגית.התוכנית העסקית כוללת

קרא עוד »