יועץ עסקי - Envirogreen

Envirogreen - חברה לייעוץ אסטרטגי, כלכלי ועסקי - אנו מתחייבים לשיפור התוצאות העסקיות!

אתם תסמנו לנו את המטרה - אנחנו נראה לכם את הדרך

הגעתם למקום בו העבודה מבוצעת ביסודיות רבה ובתחום האסטרטגי האיכות גוברת על הכמות.
בין אם נדרשים מחקרי שוק ובין אם נאסף מידע ממקורות משניים, אנו יודעים לאבחן ולנתח היטב את המצב הקיים ולהשליך מנתוני השוק על מה נדרש לעשות, תוך בניית מודלים כלכליים-שיווקים ומתוך הבנה מעמיקה לאור שנות הניסיון הרבות שלנו. 

בין אם נדרש להרחיב עסק קיים או לבנות עסק חדש, לקבל שירות מחברה שמתמחה בניתוח כלכלי ואסטרטגי ובעלת ניסיון ולקוחות מהשורה הראשונה, זה הדבר הנכון שיש לעשותו. 

דוח אסטרטגי-שיווקי מורכב מפרקים רבים ולכל פרק נדרשת מומחיות מסוג שונה. הראיה האסטרטגית הראשונית היא ברמת החזון ו/או היעדים העסקיים ולאחר מכן בפירוט רב יותר, קביעת מטרות והדרך להשיגן. לא ניתן לבנות דוח אסטרטגי מבלי להתמחות בתחומים מגוונים ואנחנו אלו שיודעים לכסות את כלל הנושאים שבהכנת הדוח. 

הגישה שלנו אישית מאוד, יסודית, מעמיקה ומתבססת על ניתוח שוק ומודלים כלכליים שנבנים מניתוח זה. 

אין לנו ספק שכל מי שיקרא את הדוח שנכין, יוכל להבין באופן ברור את המסקנות ורמת הסיכונים שאליהם יהיה חשוף העסק כתוצאה ממהלכיו ואת סיכויי הצלחתו לאחר שיקלול של תגובות המתחרים. 

למה איתנו?

  • מודלים כלכליים – לא רעיונות מופשטים!
  • בדיקות אמפיריות לבדיקת המודלים הכלכליים!
  • כימות של רמות הסיכון ותחזיות עסקיות מדויקות!
  • מסייעים בשטח להגשמת התחזיות!
  • יחס אישי וסבלני!
  • עובדים עם כל סוגי היועצים! טובת העסק היא מול עינינו!

לסיכום – לקבל ייעוץ אסטרטגי, עסקי או כלכלי זה חשוב אבל לקבל אותו באופן אפקטיבי וקונסטרוקטיבי זה הכרחי.
אין עסק, יזם או משקיע שיכולים להתעלם מכך ותמיד מומלץ להגיע אלינו. אנחנו הטובים ביותר! נסו ותיווכחו!

ייעוץ אסטרטגי / יועץ אסטרטגי - מדוע צריכים אותו?

חשיבותו של היועץ אסטרטגי

הכרת השוק שבו פועל העסק על בוריו, הוא עניין חשוב שיש להתעדכן לגביו באופן שוטף.
בעלי עסקים מרוכזים במגוון שוטף של בעיות כגון תפעול, מימון, פיקוח ושליטה וכדומה. בעסקים מסויימים נדרש זמן להבנת השוק והתמורות בו. הזדמנות עסקית ואיומים הם לעיתים נחבאים ולא מתגלים מבעוד מועד, אלא אם הם נבחנים באופן שוטף על ידי היועץ ובעלי העסק ומתוך היזון הדדי. 
יועץ אסטרטגי אמור לבחון ככתוב לעיל את מצב השוק הקיים מבחינת מתחרים, קהלי יעד, הזדמנויות, איומים ותמורות צפויות בשוק.
יועץ אסטרטגי אינו עוסק בתחום הפיננסי וההשלכות שלו אלא במשימות של ניתוח שוק ומתווה שיווקי. להבדיל מיועץ אסטרטגי, יועצים עסקיים עוסקים בכלל הפונקציות בעסק כולל פיננסים ולא מתמקדים רק בתחום האסטרטגי-שיווקי.

ייעוץ אסטרטגי – בקרת שוק

כפי שנכתב בדיקת השוק מתבצעת מכריית נתונים ממספר מקורות: מקורות פנימיים בעסק, באמצעות שיחות עם אנשי מכירות שיווק והנהלה, מקורות חיצוניים ומשניים, המופיעים בעיתונות, אינטרנט, מאמרים אקדמיים וכן ומקורות בתוך הענף שאיתם יש ליועץ האסטרטגי קשרי עבודה.
כלומר, היועץ האסטרטגי מתעדכן באופן שוטף לגבי הקיים ומסיק מסקנות לגבי דרכי פעולה מועדפים של העסק.

ייעוץ אסטרטגי – תכנון

היועץ האסטרטגי, מסיק מסקנות ובונה דרכי פעולה אפשריות המתאימות הן למצב התפעולי הקיים בעסק והן לקונספט העסקי הקיים או החדש שיתווה.
מספר האפשרויות הוא רב, אך התאמה ליכולות ומציאת דרך או שיטה אופטימליים לקידום העסק היא חלק שדורש מאמץ רב ויכולת חשיבה יצירתית.
לא רק זאת שצריך לתכנן, הוא נדרש לנתב את דרכו בתוך הארגון ולשכנע את מקבלי ההחלטות מדוע דרכו עדיפה.
בדרך כלל היועץ האסטרטגי מגיש דו"ח המפרט את מסקנותיו וההנהלה דנה בזה. לאחר שנבחרה דרך, תפקידו של היועץ היא להנחות את כלל הפונקציות בעסק, תפקידם והמצופה מהם.

דוגמא 1:

נניח כי היועץ מזהה כניסה של מתחרים במחירי היצף מהמזרח הרחוק לשוק הישראלי.
הוא בוחן את רמות המחירים שלהם, איכות מוצריהם ואת האיום שעומד בפני העסק, הנוגעת לעזיבה אפשרית של לקוחות.
היועץ האסטרטגי נדרש לבדוק מקרים שקרו בעבר ומה הייתה תוצאתם, דרכים להתמודדות עם האיום והאם קהל היעד שעמו עובד העסק, ירכוש מוצרים מהמזרח הרחוק כתחליף למוצרי העסק. מספר האפשרויות והפתרונות הוא רב, אך בסופו של דבר הפתרון שיש לבחור בו לא תמיד קל להשגה. 
היועץ עשוי להמליץ לפתוח קו שני של מוצרים מיובאים מהמזרח הרחוק שיוצעו במחירים נמוכים ביחס לצפוי מהמתחרים, על מנת להפיג את האיום.
לחלופין או בנוסף לפתוח במסע פרסום היוצר אבחנה בין מוצרי החברה למוצרים מיובאים כאמור.
אפשרות נוספת היא פתיחת קו לשיווק בינלאומי למוצרים איכותיים יותר ובכך להקטין את הצורך בהתמודדות בשוק המקומי ועוד אפשרויות רבות שלוקחות בחשבון את מיצוב העסק, נתח השוק שלו ויכולותיו התקציביות.

דוגמא 2:

נניח עסק בתחום אומנויות לחימה. העסק נדרש לפתוח סניף ולהתרחב.
היועץ איתר מקום מתאים שבו יש ביקוש ללימוד אומנויות לחימה.
מצד שני הוא גילה כי במקום פועל מכון כושר של חברה מובילה.
היועץ נדרש לשקול מספר חלופות תוך הבאה בחשבון את נתוני השוק.
הוא משרטט פרופיל לקוח אומנויות לחימה לעומת צרכן חדר כושר, מנתח את מצבם הסוציואקונומי של לקוחות פוטנציאליים והאם אומנויות לחימה מהווה מוצר תחליפי (במקום או לחלופין) או מוצר משלים (בנוסף) לפעילות של חדר כושר.
לאחר שמגיע למסקנות הוא נדרש לתת את הדעת לגבי הדרכים המועדפות להגדלת מספר הלקוחות.

אם נניח כי הגיע למסקנה כי אומנויות לחימה הוא מוצר תחליפי לפעילות חדר כושר, הוא יכול לפנות ללקוחות ולהתמודד ישירות עם המתחרה.

אם יגיע למסקנה כי המוצר הוא משלים לפעילות חדר כושר, הוא עשוי לנצל את המנוף השיווקי של המתחרה ולהגיע באופן כזה או אחר ללקוחותיו ואף ליצור שיתוף פעולה עם המתחרה לחיזוק שני העסקים בהנחה כי קו התקציב של הלקוחות מאפשר זאת.
אם ניקח את אופציית המוצר המשלים, הוא עשוי לבדוק שיתוף פעולה עם המתחרים באופן כזה שכל לקוח שנרשם לחדר כושר מקבל X שיעורי היכרות באומנויות לחימה בעלות מופחתת וההפך.
קיימות מספר אפשרויות אבל בבסיסן נדרש ניתוח מעמיק של קהלי היעד והמתחרים.

ייעוץ אסטרטגי – ביצוע

יועץ עסקי ואסטרטגי אינו מבצע בעצמו את מה שנדרש לאחר שהתווה תוכנית פעולה.
הוא מגיש את התוכנית להנהלה ומפקח על אופן הביצוע תוך בקרה שוטפת למתווה שהוחלט כי הוא המתאים.

עסקים מסוימים לאחר שקיבלו את מסקנות היועץ, עשויים לקבוע מנהל פרויקט שזוהי משימתו ולאפשר ליועץ להמשיך בעבודתו המקורית ובכך לחסוך זמן יקר יחסית.
מצד שני, היועץ יצטרך לבחון ולהדריך את המופקדים על ביצוע הפרויקט מאחר והוא התווה אותו בשיתוף עם מקבלי ההחלטות. 

מכשולים אפשריים שבהעסקת יועץ אסטרטגי

יועץ אסטרטגי בדרך כלל אינו לוקח אחריות ישירה להמלצותיו, למרות שהמוניטין שלו נבנה מכושר הניתוח שלו ויכולותיו בתחום הייעוץ האסטרטגי.
עדיין אם משימה נכשלת מסיבה כזו או אחרת, היועץ כמתווה התוכנית ייקח אחריות מיניסטריאלית לכך ואפילו אם אין זו אשמתו הישירה מאחר והוא היה אמור לצפות מכשולים אפשריים.

זוהי סיבה שיוצרת רתיעה של בעלי עסקים מייעוץ אסטרטגי, בו הם מרגישים כי אין להם עמוד תומך ומסייע בקבלת ההחלטות. ראייה זו שגויה ויועץ אסטרטגי מתאים יכול להיות מסור לעבודתו ולסייע רבות.
כמו כן מאחר ובעלי העסקים חסרי ביטחון ביכולתם העסקית להגשים את התוכניות הן בשלב התכנון ו/או הביצוע הם מראש מוותרים על שירותים חשובים ומהותיים לעסקים המעוניינים להתרחב ו/או לשמור על הקיים ו/או לשפר את רווחיותם. 

עסקים המודעים לכוחו של היועץ וביכולותיו להתוות דרכים שעשויות להצעיד את העסק להצלחה, מפיקים תועלת רבה מכך.

אז מה היה לנו פה?

יועץ אסטרטגי טוב המכיר את תחום הפעילות של עסקים בענף מסוים, הוא צורך עסקי מהותי מאחר ומתמקד בניתוח השווקים, הסקת מסקנות והתוויית תוכניות. במידה ובעלי עסקים משכילים להבין זאת, הם עשויים לקבל תמורה העולה עשרות מונים מעלות הייעוץ. בפועל, מרבית ההצלחות העסקיות של חברות מובילות ועסקים נזקפו לייעוץ אסטרטגי טוב ויעיל שקיבלו, גם אם ממשו את התוכניות שהתוו יועצים אלו, בשלב מאוחר יותר בדרכם העסקית

קראו מה הלקוחות שלנו מספרים עלינו

השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת

תוכנית אסטרטגית

תוכנית אסטרטגית

תוכנית אסטרטגית – כיצד מכינים והאם זה פשוט? א. הקדמה במאמרים קודמים הבחנו בין תוכנית עסקית לתוכנית אסטרטגית.התוכנית העסקית כוללת

קרא עוד »