ייעוץ שיווקי – כיצד נספק מקסימום ערך ותוצאות לכסף המושקע בפרסום

ערוץ הפרסום הטוב ביותר

לפני שנתחיל לדבר על ערוצי השיווק, אני רוצה לדבר על ערוץ השיווק הטוב ביותר שאף אחד לא מדבר עליו והוא חינמי לחלוטין.

כמעט כל עסק כיום פונה לערוץ כזה או אחר על מנת לשווק את העסק שלו (בין אם זה באופליין ובין אם זה באונליין).
כל עסק צריך שיווק אך חשוב להדגיש כי לא ניתן לבנות את העסק באמצעות שיווק בלבד.

עסקים רבים מוציאים אלפי ועשרות אלפי שקלים בחודש על פרסום ושיווק ושוכחים שהשיווק הטוב ביותר הוא חינמי לגמרי.
ערוץ השיווק הטוב ביותר מאז ומתמיד הוא פשוט "להיות טוסים במה שאנו עושים או מוכרים".
כאשר אנו מבצעים את העבודה שלנו בצורה הכי טובה שאפשר – השם שלנו יתגלגל מפה לאוזן ונקבל הרבה פניות מבלי להשקיע שקל בפרסום.
עסקים רבים שוכחים להשקיע בלקוחות הקיימים שלהם ומתמקדים רק בלייצר לקוחות חדשים ולכן לא מקבלים המלצות ועבודות מפה לאוזן.
נקודה נוספת וחשובה היא שהפניות שנכנסות דרך המלצות מפה לאוזן הן חמות וקלות לסגירה באחוזים גבוהים בהרבה כיוון שאת עבודת המכירה כבר הממליץ עשה עבורנו.

כיצד נדע איפה להשקיע את הכסף בין כל ערוצי הפרסום?

אז אחרי שסגרנו את ערוץ הפרסום הטוב ביותר אפשר לדבר על שאר ערוצי הפרסום וכיצד לספק מקסימום ערך לכסף שאנו משקיעים בפרסום.
ראשית כמובן שהשאלה כללית מדי ולא ניתן לענות עליה בכלליות כיוון שכל עסק הוא לגופו ותלוי בתחום הפעילות שלו.
אך בכל זאת אם אנו רצים לענות באופן גס – ההמלצה היא לפנות לפרסום בדיגיטל.
כיום באמצעות ערוצי הדיגיטל השונים ניתן לפלח קהלי יעד מאוד עמוקים ולמדוד את התוצאות בזמן אמת.
יתרון נוסף בפרסום הדיגיטלי הוא יכולת ההתאמה וגמישות התקציב בכל רגע נתון וכן שינוי המסרים והטקסטים במודעות.

קבלו הסתייגות קלה, אל תבינו מדבריי כי לא מומלץ להשקיע בערוצים נוספים:

  • בנו רשת קשרים ושיתופי פעולה עם קולגות ומוצרים משלימים.
  • פליירים
  • רדיו
  • שילוט חוצות
  • מגזינים

ערוצי הפרסום הנ"ל עושים עבודה אך קשה יותר למדוד את התוצאות שלהם.

הטיפ החשוב ביותר שאני רוצה שתיקחו מהמאמר הוא – לעבוד בצורה מסודרת עם מערכת לניהול לקוחות או אקסל מסודר.
באקסל או במערכת תוכלו לנהל את כל הפניות שתקבלו מהערוצים השונים ולעדכן את הסטטוס של הממתעניינים.
לאחר חודש/חודשיים (בחלק מהעסקים אף יותר כיוון שלוקח יותר זמן לסגור את העסקה) תוכלו להבין מהו הערוץ שמניב עבורכם את העסקאות במחירים האטרקטיביים ביותר.

קבלו המלצה למערכת מעולה לניהול פניות מכל הערוצים: Pipedrive – בעלות של 15-20 דולר בחודש.

בהצלחה!