יועץ עסקי - Envirogreen

Envirogreen - חברה לייעוץ כלכלי ועסקי - אנו מתחייבים לשיפור התוצאות העסקיות!

אתם תסמנו לנו את המטרה - אנחנו נראה לכם את הדרך

יועץ שיווקי

מהו יועץ?

על מנת להסביר מהו ייעוץ שיווקי, נסביר תחילה מהו יועץ.
יועץ הנו איש מקצוע חיצוני לעסק המייעץ למקבלי ההחלטות כיצד לנהוג ולהשיג את מטרותיהם ויעדיהם.
יועץ אינו מתפעל שום דבר ותפקידו היחידי הוא לבחון כיצד צוותי החברה מבצעים זאת בהתאם להמלצותיו כפי שסוכמו עם מקבלי ההחלטות.
ליועץ אחריות רבה והוא נדרש למספר דברים בסיסיים:

  1. רכישת אמון מקבלי ההחלטות
  2. יכולת ביצירת כימיה אישית עם מקבלי ההחלטות ושאר הגורמים בארגון
  3. ידע תאורטי בענף בו הוא מייעץ
  4. ניסיון מעשי מעסקים דומים
  5. יכולת עיונית לעריכת דוחות אבחון, תכניות עבודה והסקת מסקנות
  6. זמינות לטיפול בבעיות שביישום תכניות העבודה
  7. יכולת לתחום את עבודתו בזמן נתון ובתקציב שמותאם לבית העסק
  8. גמישות בעבודה עם גורמי ייעוץ נוספים שעשויים להשתלב במסגרת פרויקט הייעוץ

כל מעורבות בביצוע בפועל של המשימות והיעדים, מחריגה את עבודתו "כיועץ" והופכת אותו לעובד או קבלן שירותים.

מהו ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי משתלב עם ייעוץ אסטרטגי שיווקי.
ההבדל נעוץ במידת הייעוץ.
בעוד שאסטרטגיה מיועדת לקביעת אסטרטגיה עסקית כוללת בתחומי שיווק, תפעול, פיננסים וכדומה, ייעוץ שיווקי מתמקד בתחום השיווק שמתחלק לעניין קידום לטווח קצר הכולל מכירות, מוצרים ושירותים, כוח אדם מכירתי כולל תוואי  האסטרטגיה השיווקית לטווח ארוך יחסית במסגרת הפרויקט.
יועץ שיווקי אמור לייעל את הדרך להשגת המטרות והיעדים השיווקים כדי להביא את המוצרים והשירותים בזמן הקצר האפשרי לשוק ובאופן היעיל והכלכלי ביותר. 
יועץ אסטרטגי בוחן את כלל המערכות לרבות השיווקית.
לאור זאת, יועץ שיווקי עוסק בתחום חשוב ומרכזי בעסק אך אינו נוגע במערך התפעולי-לוגיסטי, בייעוץ פיננסי ותחומים נוספים במידה וקיימת השפעה הדדית בין התחומים הנדונים על ידי היועץ האסטרטגי.

באילו נסיבות יידרש יועץ שיווקי

יועץ שיווקי, אמור להשיג מטרות ויעדים באופן יעיל יחסית ובכך להוזיל עלויות בסופו של דבר או במילים אחרות זמן הגעה לשווקים יעיל וקצר יותר.
במקום שמקבלי ההחלטות של העסק ינסו בעצמם תוך ניסוי ותהייה, היועץ השיווקי אמור להתוות דרך על סמך ניסיונו הרב מעסקים נוספים ומהידע התאורטי שלו.
מהאמור לעיל ניתן להסיק שלא כל משימה בנויה ליועץ שיווקי אבל כשעסק ניצב מול מטרות ויעדים ייחודיים כבדי משקל, החשיבות שבהעסקת יועץ שיווקי עולה.

כיצד בוחרים יועץ שיווקי

היכרות היועץ עם הענף שבו פועל העסק הוא עניין חשוב.
למרות שכל מקרה נשקל לגופו, עדיף לשכור שירותים של יועץ שיווקי שכבר ייעץ למספר חברות בתחום או שיש לו נגישות למידע וידע תאורטי לגבי מה שנדרש בענף בו פועל העסק.
עניין ההתאמה האישית עם מנהלי העסק גם הוא חשוב ורצוי לבחור את היועץ שמצד אחד נוח לתקשר אתו ומצד שני עונה על הדרישות המוקדמות של ידע ומידע מעשיים.

מה נציג בפני היועץ השיווקי

ליועץ צריך להגדיר משימות ויעדים ולתחום אותם בזמן כבסיס ראשוני לדיון עמו. ייעוץ שיווקי
עדיין, יש לאפשר ליועץ להביע את דעתו כיצד הוא סבור שרצוי לפעול בתחום השיווקי, להשיג את המשימות והיעדים של העסק.
אין מן הנמנע שהיועץ יקבע משימות ויעדים שונים על פי ניסיונו וידיעתו כיצד להשיגם באופן היעיל ובזמן הקצר האפשרי.
לאחר דיון זה שמן הסתם כרוך בעלויות ייעוץ, היועץ נדרש להציג לבעלי העסק את מסקנותיו והדרך הנכונה לדעתו.
בכל מקרה, אין לדלג על שלב האבחון ואפילו אם הדברים נראים מאוד ברורים במבט ראשון.

מהן עלויות ייעוץ שיווקי

כפי שנכתב, יש להציג בפני היועץ את המשימות והיעדים והוא צריך להגיש את מסקנותיו לאחר דוח אבחון במסמך מסודר.
לדוח האבחון יש עלויות כפונקציה של שעות העבודה שיושקעו בו ושתלויות במורכבות הפרויקט. 
לאחר מכן, ייעוץ שוטף ותכניות עבודה להשגת המשימות והיעדים, עלויות הכרוכות בייעוץ ועלויות נוספות נדרשות כדוגמת כוח אדם, מוצרים ושירותים נוספים, פרסום קידום מכירות, תקשורת, שיווק דיגיטלי וכדומה.
כלל העלויות צריכות להילקח בחשבון על ידי יועץ כלכלי שיבחן את הכדאיות הכלכלית שבהשקעה.
ניתן לסכם עם היועץ בונוס מיוחד על השגת מטרות ויעדים, אם כי זה אינו מומלץ במיוחד מאחר וכך נפגמת האובייקטיביות, למרות שמבחינת העסק ניתן לחסוך בעלויות.
במקרה שבו היועץ השיווקי הוא חלק מהמערך התפעולי של העסק, הוא מפסיק להיות יועץ והופך להיות קבלן שירותים.

חברות לשיווק דיגיטלי – יועצים או קבלנים?

קיימות חברות רבות המבטיחות מקום של כבוד במנועי החיפוש השונים באינטרנט ובהגעה ללקוחות באמצעות שיווק דיגיטלי.
העלויות שלהן די קבועות וידועות, אך היכולת להשיג תוצאות בחלק מהענפים קשה למדי.
לנוכח העובדה כי תחום שיווק זה מבוקש ביותר בעולמנו הדיגיטלי, חברות אלו מרשות לעצמן לקבוע מחירים גבוהים יחסית וללא כל התחייבות מסוימת, עבור השירותים כאשר עבודתן היא תפעולית ואינה נחשבת לעבודת ייעוץ נטו. היא הייתה נחשבת כעבודת ייעוץ כאשר במקום שירותים, מקבלי ההחלטות או הגורמים הרלבנטיים היו מקבלים ייעוץ כיצד לבצע זאת באמצעים הקיימים במסגרת העסק.
לחצו כאן להרחבה בנושא שיווק ופרסום באינטרנט.

ייעוץ שיווקי – מדוע איתנו?

חברת אינווירוגרין, משמשת כיועץ שיווקי אסטרטגי וכלכלי לעסקים.
עבודתנו אינה קשורה לתחום השיווק בלבד, בו יש לנו עובדים מומחים בתחום, אלא לכלל המערכות התפעוליות והפיננסיות בעסק ובכך מאפשרים לעסק לבחון כל פעולה ואת הכדאיות הכלכלית שלה, משך החזרת ההשקעה בתחום השיווק והתשואה שתתקבל מכך.
יתרון זה הוא משמעותי מאחר ולא כל מהלך שיווקי טוב ככל שיהיה, מאפשר לעסק להיות רווחי ולעתים הגדלת מכירות אין פירושה גידול בשורת הרווח.

קראו מה הלקוחות שלנו מספרים עלינו

השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת