יועץ עסקי - Envirogreen

Envirogreen - חברה לייעוץ כלכלי ועסקי - אנו מתחייבים לשיפור התוצאות העסקיות!

אתם תסמנו לנו את המטרה - אנחנו נראה לכם את הדרך

ייעוץ ארגוני

חברת אינווירוגרין, מסייעת לארגונים לשפר את תזרים התפעול הפנים והחוץ ארגוני, על מנת ליעל הליכים ולשפר את התוצאות העסקיות.
ישנם כעיקרון מספר שלבים בתכנון המבנה הארגוני והחלק הראשוני ברמת התכנון, נועד לבנות את המערך האופטימלי בהנתן מצבת כוח האדם, מאפייני העסק לרבות תנאי השוק והאילוצים הרגולטוריים מבחינת החוק. השלב השני זוהי התאמת האופטימום למוטיבציה של הארגון. ידוע כי לא כל אדם מגיב באותו האופן לשינויים ולכן עלולים להיווצר קשיים הנובעים ממאפיני האישיות של כל עובד או נותן שירותים.
אנו יודעים לטפל ברמה התכנונית ומעסיקים יועצים ארגוניים ברמת הישום במידה וקיים קושי מנטלי ליישם את המסקנות שמתקבלות.

למה איתנו?

  • מודלים כלכליים – לא רעיונות מופשטים!
  • בדיקות אמפיריות לבדיקת המודלים הכלכליים!
  • כימות של רמות הסיכון ותחזיות עסקיות מדויקות!
  • מסייעים בשטח להגשמת התחזיות!
  • יחס אישי וסבלני!
  • עובדים עם כל סוגי היועצים! טובת העסק היא מול עינינו!

לסיכום – לקבל ייעוץ עסקי או כלכלי זה חשוב אבל לקבל אותו באופן אפקטיבי וקונסטרוקטיבי זה הכרחי.
אין עסק, יזם או משקיע שיכולים להתעלם מכך ותמיד מומלץ להגיע אלינו. אנחנו הטובים ביותר! נסו ותיווכחו!

השאירו פרטים או התקשרו עכשיו לתיאום פגישת הכוונה והיכרות ללא עלות וללא התחייבות כי אנו בטוחים בהצלחה המשותפת

ארגון מהו?

אוסף של פרטים, ציוד ומיכון המשמשים בעסק או חברה, שתכליתם לספק מכלול שירותים ומוצרים לקהל לקוחות או מקבלי שירותים מתוך כוונה ליצר רווח לבעלי העסק וערך מוסף למשק המקומי או לקבוצות אוכלוסיה נתונות. הבעלים הם חברות, מוסדות, ממשלות או פרטיים הנושאים בסיכוני ההשקעה בארגון.

תקינות מכנית

מעבר לבדיקת הכדאיות הכלכלית ושורת הרווח של תוכנית סדורה, יש לקחת בחשבון שמערך תפעולי שאינו תקין, עשוי ליצר קשיי זרימה, עיכובים ולמנוע מהארגון ליצר רווח ואף לגרום להפסד למרות מה שנצפה בשלב התכנון ולמרות שנבנה מערך תפעולי וארגוני אופטימלי.
תקינות המערכות המכניות לרבות מחשבים, מכונות ואפילו ציוד שירות שוטף קשור לעניין התקינות ולכן נדרש להקפיד על תקינות המערכות ללא יוצא מן הכלל.
לדוגמא: נבנה מערך שיווק אופטימלי העונה על צרכי ותנאי השוק וקיימת אפשרות סבירה להגדלת נתח השוק.
במידה ומערכות המידע לא יתמכו באינפורמציה הזורמת מהשוק ושגורמת לאי יכולת להסיק מסקנות ודרכי פעולה רצויות, אנו עשויים להכשל במשימות הארגון למרות התוכנית הסדורה.

ייעוץ ארגוני – כוח אדם

כוח אדם, הוא חלק ממערך התפעול בדומה למכונות, מחשבים וכל מה שמסייע בלקדם את המטרות העסקיות.
בדרך כלל ניתן לצפות התנהגות מחשבים ומכונות ולכל תקלה יש תשובה סדורה בדרך כלל.
כאשר אנו עוסקים בנפש האדם, לא כל הסוגיות גלויות ונדרשים מומחים לביצוע אנליזה ולבחון את מידת ההתאמה של העובד.
מוטיבצית העובדים מושפעת ממספר גורמים:
הגורם החיצוני – כללים, חוקים, איום בסנקציות שליליות, חיזוקים חיוביים כגון קידום בעבודה וכדומה
גורמים פנימיים – מוטיבציה אישית, אחריות, שייכות, ניכור, מוסריות וכדומה.
גורמים חברתיים – בדרך כלל נוצרת אינטראקציה בין העובדים ונרקם מערך חברתי המכתיב את התרבות הארגונית, מדרג את העובדים ויוצר בסיס כוח להתייחסות למעסיק או הבעלים.
יש לאבחן את ההתנהלות החברתית בארגון ולמפות אותה וכך להבין טוב יותר תהליכים חברתיים המשפיעים הן על גורמים חיצונים והן פנימים.

הקשר בין תקינות מכנית לכוח אדם

במקרה של שילוב גורמים הנובעים מאי תקינות מכנית ואי תקינות כוח אדם, נדרש לגלות את מקור האי תקינות.
אם לדוגמא מערכת המיכון אינה פועלת כשורה, זה ישפיע בסופו של יום על המוטיבציה ושביעות רצון שאר העובדים וכמעגל קסמים נקבל חוסר מוטיבציה ומערכות מידע שאינן פועלות כראוי ותפעול שאינו תקין הן ברמה המכנית והן ברמת כוח האדם.
מצד שני אם המקור לאי תקינות מכנית נובע מחוסר מוטיבציה של כוח אדם לעבודות תחזוקה (אי תקינות כוח אדם), עניין זה ישפיע על אי התקינות המכנית וכמעגל קסמים נקבל אי תקינות ארגונית כוללת.
הסיבה לאי התקינות הוא עניין מהותי, מאחר ואיתור המקור עשוי למנוע את מעגל הקסמים הנגרם ממנו.

תכנון המערך התפעולי

תכנון המערך התפעולי, הוא עניין מהותי.
לא מספיק שיהיה המוצר ייחודי או שירותים המייצרים ערך מוסף גבוה לקהל לקוחות, התפעול ושביעות רצון הלקוחות מהשירותים הוא בסופו של דבר יקבע את היכולת להרוויח וליצר ערך מוסף לבעלי הארגון ולמשק המקומי.
ניקח לדוגמא מכונית שצריכה לשמש את העסק בהנחה שהנסועה שלה היא גבוהה.
אם נבחר מנוע גדול מידי או שאינו אמין דיו והתקלות כמו גם ההוצאות יהיו הרבה מעל הממוצע, הרי שלמרות שנתנו את השירות שצריך ללקוחות, נגרם נזק כספי על כל משמעויותיו.
כדוגמא נוספת, אם מחלקת השירות שלנו לא תהיה אדיבה מספיק וסבלנית לקהל הלקוחות, הם עשויים להימנע בעתיד מלצרוך שירותים ומוצרים.
כלומר אין מניעה אלא להתייחס למערך התפעולי באותה החשיבות שבה אנו מתייחסים לתכנון הכלכלי או האסטרטגי של העסק.

יועצים ארגוניים, יכולים לאתר אי תקינות שלא נצפתה מראש ולתקנם ברמת כוח האדם.
לעומתם יועצים הנדסיים כגון מהנדסי תעשיה וניהול, יטפלו בתחום המכני ואף הכלכלי של המערכות התפעוליות למעט כוח אדם, אך כפי שראינו בידקת ההשתלבות שלהם הוא עניין חשוב לא פחות.

כיצד מתכננים את המערך התפעולי?

מערך תפעולי נבנה כפונקציה של צריכת המוצרים והשירותים של הלקוחות.
אם לדוגמא נדרשת מעבדת תיקונים למכשירים, נצטרך לבנות מערך שינטר תקלות, יבצע תיקונים, ימסור ללקוחות ויעקוב אחר תוצרי התיקון. חזות העסק נמדד ממשוב לקוחות על אופן הטיפול ולא בכדי, עסקים גדולים יחסית משקיעים משאבים רבים בקבלת משובים של לקוחות על אופן הטיפול.
כאשר אנו מתכננים מערך תפעולי, אנו נדרשים לחשוב על כל הפונקציות על מנת להביא את המערך התפעולי ושביעות רצון הלקוחות לאופטימום. כאשר יש אילוצי תקציב, יש להגיע לרמה האופטימלית כפוף לאותם אילוצים והתחשיבים צריכים להיות כלכליים עם משתנים הנוגעים למיצוב העסק בשוק כגורם משמעותי לא פחות מהעלות.

לסיכום – תכנון המערך התפעולי הוא עניין לכלכלנים ומהנדסים ואילו הטיפול בכוח האדם ניתן בדרך כלל באמצעות ייעוץ ארגוני הלומד את נקודות האופטימום המכניות ואופטימום תפעולי עבור כוח האדם בהנתן מערך מכני מסוים ובעיקר לאיתור או טיוב של כוח האדם הרלבנטי לעסק. האופטימום מתייחס לתרשים הזרימה שבין הפונקציות השונות במונחי יעילות, כלומר הספק ליחידת זמן, עלות ישירה, עלות עקיפה ומיצוב בשווקים.

קראו מה הלקוחות שלנו מספרים עלינו