מהו יעוץ עסקי ומתי כדאי להיוועץ ביועץ עסקי?

יועץ עסקי הוא אדם בעל ידע בניהול ועסקים ותפקידו ללוות את העסק להצלחה.

כאשר עסק מחליט להיוועץ עם יועץ עסקי הוא שוכר אותו בתור גוף חיצוני לחברה שבוחן בודק ומלווה את העסק ומכווין אותו .

 

המטרה בלקיחת יועץ עסקי לעסק היא לתת למישהו מבחוץ להסתכל על הנתונים של החברה ועל דרך ההתנהלות שלה ולתת לו לשפר אותם לשם הצלחה מיטבית של החברה.

היועץ יכול לתת הכוונה בתחומים פיננסים, מכירתיים וכל תחום בו הוא רואה לנכון שיגרום לעסק לעבוד ולפעול בצורה הטובה ביותר שתמנף אותו ותביא אותו לרווחים מקסימליים.

 

בתחילת העבודה עם יועץ עסקי הוא מתבונן על העסק מבחוץ- מאבחן את ההתנהלות השוטפת של העסק, את המכירות, את הפן הכלכלי והחברתי בעסק, לאחר מכן מגיע שלב הביצוע- בו היועץ מסכם את הדברים ומסביר לבעל העסק (הפרטי בדר"כ) כיצד כדאי לו לפעול ומה עליו לשנות בצורת ההתנהלות שלו/ של המחלקות שלו כדי להגיע ליותר לקוחות מרוצים ולהתנהלות כללית טובה יותר שתביא אותו לרווחים.

 

רבים מבעלי החברות נרתעים מהתייעצות עם יועץ עסקי כיוון שהם מפחדים לחשוף את הנתונים של החברה בפני גורם חיצוני, מהחשש שישתמש בנתונים שסיפקה לו החברה והם לא יוכלו לבטוח בו ובכוונותיו, גורם נוסף בהחלטה לא להתייעץ עם יועץ עסקי היא התשלום- לעיתים בעלי עסקים לא מעוניינים בהוצאה הנוספת הזו ומעדיפים לנסות להתמודד עם הכשלים בחברה לבד מטעמי חיסכון. יש לציין שלעיתים החסכון הזה עולה ביוקר שכן בעלי העסקים לא משתמשים בליווי של יועץ עסקי למרות שהעסק שלהם לא רווחי, ולבסוף ההוצאה שלהם כי כפולה- גם העסק לא ריווחי וגם בשלב מאוחר יותר יצטרכו לקבל יעוץ חיצוני.

 

ליועצים עסקיים יש את היכולת לבחון ולהסתכל על הדברים הרלוונטים להם בהתנהלות החברה ומכך לצאת לפעולה ולהדריך את בעלי החברה לפעול בדרך הנכונה להם.

מעבר לכך שהיועץ העסקי עושה "סדר" בעסק , הוא יכול להמליץ על תחומים כמו שיווק העסק בצורה הנראית לו וכך להגדיל את הרווחים של החברה לה הוא מייעץ.

אין מה לחשוש מלקיחת יועץ עסקי הוא יכול להשביח את העסק להפוך אותו לריווחי יותר ולשפוך אור על נושאים שלא נמצאים על סדר היום אצל בעלי העסקים אך חשוב לשים לב אליהם.

 

יועץ עסקי - Envirogreen

מרבית העסקים בישראל נסגרים בטווח של 5 שנים - למרות שחלקם רווחיים. הסיבה העיקרית היא בעיות מימון והשקעות נדרשות!!

התקשרו עכשיו או השאירו פרטים לקביעת פגישת היכרות למינוף העסק!